CTA

Čo je CTA?

CTA (Call to Action) motivuje používateľa vykonať tzv. výzvu k akcii ako je nákup, rezervácia, kliknutie na tlačidlo. Pomáha nasmerovať používateľa tam kde to samého nemusí hneď napadnúť. Ide o základný prvok v marketingu a reklame, ktorý priamo ovplyvňuje mieru konverzie.

Použitie jasnej výzvy k akcii (CTA) môže zvýšiť mieru konverzie až o 161%.

Kde sa CTA vkladá?

Najčastejšie používa sa ako výzva k akcii pre landing page, banner, reels na instagrame alebo newsletter.

Sociálne siete

V poslednej dobe na to najviac apelujú reels cez sociálne siete (Instagram, TikTok, YouTube Shorts…). Po pozretí krátkeho videa autor na konci vyzve sledovateľa k akcii.

Webové stránky

CTA je kľúčovým prvkom na vedenie návštevníka aj pre webovej stránky, produkt alebo služby k požadovanej akcii t.j. vyplniť formulár, kliknúť na tlačidlo, kúpiť produkt, napísať komentár pod príspevok atď.

Výzva k akcii pre zakúpenie jedného z troch balíkov v Spotify aplikácii
CTA tlačidlá pre výber jedného baliku zo Spotify ponuky
CTA tlačidlá na stiahnutie aplikácie Discord
Výzva k akcii na stiahnutie aplikácie Discord

Ďalšia inšpirácia: „Zaregistrujte sa teraz a získajte 20% zľavu!“, „Stiahnite si náš e-book zadarmo„, alebo „Rezervujte si konzultáciu zdarma„.

Tipy na silné CTA

  • Stručný text: Používajte krátke frázy, ktoré sa maximálne v rozsahu piatich slov.
  • FOMO: Použite výrazy, ktoré vyvolávajú strach z premeškania príležitosti, ako napríklad „Len dnes“ alebo „Posledná šanca“.
  • Výrazný komponent: CTA by malo byť na stránke najvýraznejším prvkom. Použite väčší font, kontrastnú farbu, aby upútal používateľov.
  • Jasný benefit: Zrozumiteľne uveďte výhodu, ktorú používateľ získa vykonaním akcie, napríklad „Získajte 20 % zľavu“.
  • Použite čísla: Ak je to možné, pridajte do CTA konkrétne čísla, aby ste zvýšili jeho dôveryhodnosť a príťažlivosť.
Späť na slovník