Čo je CTA?
CTA (Call to Action) motivuje používateľa vykonať tzv. výzvu k akcii ako je nákup, rezervácia, kliknutie na tlačidlo. Pomáha nasmerovať používateľa tam kde to samého nemusí hneď napadnúť. Ide o základný prvok v marketingu a reklame, ktorý priamo ovplyvňuje mieru konverzie.
Použitie jasnej výzvy k akcii (CTA) môže zvýšiť mieru konverzie až o 161%.
Kde sa CTA vkladá?
Najčastejšie používa sa ako výzva k akcii pre landing page, banner, reels na instagrame alebo newsletter.
Sociálne siete
V poslednej dobe na to najviac apelujú reels cez sociálne siete (Instagram, TikTok, YouTube Shorts…). Po pozretí krátkeho videa autor na konci vyzve sledovateľa k akcii.
Webové stránky
CTA je kľúčovým prvkom na vedenie návštevníka aj pre webovej stránky, produkt alebo služby k požadovanej akcii t.j. vyplniť formulár, kliknúť na tlačidlo, kúpiť produkt, napísať komentár pod príspevok atď.
Ďalšia inšpirácia: „Zaregistrujte sa teraz a získajte 20% zľavu!“, „Stiahnite si náš e-book zadarmo„, alebo „Rezervujte si konzultáciu zdarma„.
Tipy na silné CTA
- Stručný text: Používajte krátke frázy, ktoré sa maximálne v rozsahu piatich slov.
- FOMO: Použite výrazy, ktoré vyvolávajú strach z premeškania príležitosti, ako napríklad „Len dnes“ alebo „Posledná šanca“.
- Výrazný komponent: CTA by malo byť na stránke najvýraznejším prvkom. Použite väčší font, kontrastnú farbu, aby upútal používateľov.
- Jasný benefit: Zrozumiteľne uveďte výhodu, ktorú používateľ získa vykonaním akcie, napríklad „Získajte 20 % zľavu“.
- Použite čísla: Ak je to možné, pridajte do CTA konkrétne čísla, aby ste zvýšili jeho dôveryhodnosť a príťažlivosť.