Mám záujem

Čo všetko musí mať kvalitná web stránka

V tomto článku si povieme o niekoľkých veciach, ktoré ovplyvňujú kvalitu web stránok. Často sa stáva, že designér hovorí, že najdôležitejší je design, copywriter tvrdí, že najdôležitejší je text a pod. Pravdou ostáva, že treba všetko pripraviť čo najlepšie a využiť synergický efekt.

Pekný dizajn

Dizajn stránky je prvé, čo návštevník uvidí. Stačí niekoľko sekúnd a človek si hneď stránku zaradí, či jej verí, alebo nie. Aj pri dizajne platí, všetko s mierou. Nie je dobrý nápad spraviť stránku  moc gýčovú, s agresívnym dizajnom. Pri dizajnovaní stránky je tiež veľmi dôležité myslieť na cieľovú skupinu. Spravíte úplne iný dizajn stránky pre malé deti a iný dizajn, ak je vaša stránka určená pre podnikateľov. Ešte pred samotným dizajnovaním stránky je vhodné určiť, v akom štýle sa to celé bude niesť. Či má byť dizajn minimalistický, cool, child, … alebo oldschool z roku 1989 🙂

Kvalitný obsah

Dizajn je prvé, čo si návštevník všimne, no obsah je to, podľa čoho sa rozhodne. Obsah predáva. Texty, obrázky, videá, pdf-ká, toto všetko je obsah, ktorý musí byť kvalitný. Pri písaní textov na vaše stránky myslite na to, že návštevník nemá čas ani náladu čítať dlhé texty (toto neplatí pre blog, portál, …). Texty musia byť krátke, stručné a vystihovať podstatu veci. Žiadne dlhé omáčky netreba. Zas platí, stále myslite pre koho sú texty určené (cieľová skupina). Ak píšete pre deti, neváhajte použiť tykanie.

Jednoduchá použiteľnosť

Netrápte návštevníkov vašich stránok, nenúťte ich premýšľať. Už tak je dosť náročná doba, život je čoraz rýchlejší a robiť web stránky na ktorých musíte rozmýšľať, hľadať a klikať ako chorý sú nanič. Na stránkach sa návštevník musí pohybovať rýchlo, pohodlne a intuitívne. Ak chcete otestovať použiteľnosť vašich web stránok, zožeňte si niekoľko ľudí (napr. piatich) a zadajte im niekoľko úkonov, čo majú spraviť. Popri tom ich sledujte a všímajte si, kde majú problémy a kde nie. Takto zistíte, či majú vaše stránky jednoduchú použiteľnosť, alebo naopak.
[cta_logo]

Správne definovaný cieľ

Ak idete na aute a neviete kde chcete ísť, kam dôjdete? Ako zistíte, či ste už tam, kde ste chceli byť? Toto platí aj u web stránok. Ešte pred samotným vytváraním stránky si poriadne definujte ciele stránky. Od cieľov sa odvíjajú ostatné veci. V princípe sa len budete snažiť tieto ciele splniť, či už na to budete používať rôzne moduly, grafiku, scripty, alebo čokoľvek iné. Napr. cieľ tejto stránky je čo najlepšie propagovať naše služby, SEDUCO ako značku a šíriť naše myšlienky z oblasti Internetu.

Stránku musia návštevníci nájsť

Keď už máte dokonalú web stránku hotovú :-), potrebujete návštevníkov. Bez návštevníkov nemá význam žiadna stránka na svete. Najlepší spôsob a z dlhodobého hľadiska aj najlacnejší, je SEO optimalizácia. Existujú aj platené formy reklamy, ktoré vašu stránku vedia vynikajúcim spôsobom zviditeľniť. Ja vidím najviac výhod v PPC reklamných systémoch, napr. Google Adwords. Naozaj, nástrojov na zviditeľnenie vašej webstránky je neúrekom. Musíte byť kreatívny a kreativite sa medze nekladú. V dnešnej dobe nesmiete zabudnúť napr. na sociálne siete alebo YouTube.

Technická časť web stránky

Dbajte na to, aby všetko fungovalo tak, ako má. Žiadne 404 chyby, nesprávne linky, chybné html kódy. Stránka musí fungovať na 100 %. Ak máte pocit, že vaša stránka je už dokonalá a bez chýb, tak si zas zožeňte niekoľko testovacích osôb a nechajte ich na vašom webe surfovať. Vtedy sa môže stať, že vaši „testeri“ odhalia chyby, na ktoré ste ani nemysleli 🙂

Toto sú viac-menej všetky aspekty, ktoré musí mať kvalitná web stránka. Nesmiete podceniť ani jeden faktor. Tvorba webu je ako alchýmia. Musíte správne namiešať každý prvok, aby vznikol želaný výsledok.

Autor článku

author01

Kombinujem skúsenosti z podnikania s marketingovými a dizajnérskymi znalosťami, aby som pomáhal klientom uspieť v online prostredí.