Poznáte benefity profesionálneho copywritingu pre váš biznis?
Dnešných spotrebiteľov denne bombardujú tisícky reklám na internete, v televízií, rádiu alebo v novinách. Ľudia si behom pár desiatok rokov dokázali vytvoriť „obranyschopnosť“ na otravnú propagáciu z každej strany. Ako majú podniky zaujať svoju cieľovú skupinu v dnešnom hyperkonkurenčom prostredí?
Naším trikom je kvalitný copywriting. Hodnotné texty s cieľom predať, pobaviť či vzdelávať sú jednou z najdôležitejších oblastí, do ktorej môžu spoločnosti, malí podnikatelia aj freelanceri investovať.
Aké 4 benefity prinesie copywriting vášmu biznisu?
4 výhody profesionálneho copywritingu pre vaše podnikanie
1. Dostanete to, za čo zaplatíte
Síce nie je vždy pravdou, že vyššia cena za texty koreluje s ich úmernou kvalitou, no určitý rozpočet by ste si na copywriting mali vyčleniť. Tvorbu obsahu na web môžeme charakterizovať ako dlhodobý proces, ktorý si vyžaduje neustálu aktualizáciu, analyzovanie a optimalizáciu.
Odporúčame odštartovať spoluprácu s jedným profesionálnym copywriterom na dlhšie obdobie. Nielenže si vybudujete vzťah, ale texty budú presne podľa vašich predstáv, vďaka tomu, že si na seba po čase zvyknete a presne naplníte vzájomné požiadavky.
Čomu by ste sa mali vyhýbať?
Ak potrebujete svojim klientom a potenciálnym zákazníkom očariť pridanou hodnotou, vyhnite sa copywriterom s nízkymi sadzami za normostranu alebo hodinu práce. Nízke ceny odrážajú menej skúseností a často aj neschopnosť komplexne rozumieť obsahovej stratégii.
Na druhú stranu rozumieme, že začiatočníci bez zákaziek a referencií nemajú na výber, ale pokiaľ to s podnikaním myslíte vážne, nájdite si profesionála.
2. Vyššia návštevnosť = vyššie konverzie = vyššie zisky
Obsah je kráľ, ktorý bude vládnuť ešte dlho. Obsahový marketing je hnacím motorom online marketingu, a teda aj fungovania vášho biznisu. Skutočne funguje.
Precízna tvorba obsahu generuje viac potenciálnych zákazníkov ako iné sféry marketingu na internete. Skvelé texty na web privádzajú návštevníkov s určitým problémom alebo otázkou. Kde nájdu odpoveď? Vo vašich profesionálnych textov. Ak dostanú, čo hľadajú, zvyšujú konverzie, a tým aj zisky spoločnosti.
3. Účelovosť textov
Kopírovanie a vkladanie obsahu z jedného miesta na druhé je problematické, pretože obsah na vašich webových stránkach slúži na iný účel ako texty v predajnej brožúre.
Profesionálny copywriter dokáže každý druh textu prispôsobiť jeho účelu. Vynecháva zastaralé a prebytočné informácie. Zameriava sa najmä na kľúčové slová a ich synonymá, ktoré podľa princípov SEO vkladá na miesta, kde sú potrebné, a tým zlepší vašu pozíciu vo vyhľadávačoch.
4. Profesionáli sú vo svojom odbore doma
Potrebujete nové texty na web alebo do brožúry? Chcete na svoju fanpage na Facebooku postovať interaktívne príspevky? Zadali ste túto úlohu svojej asistentke alebo recepčnej? Chyba.
Skúsení copywriteri sú presne to, čo potrebujete, aby ste naplnili svoje ciele. Profesionáli. Špecializujú sa na:
- obchodný obsah – brožúry, letáky, tvorbu newsletterov
- webové texty
- články pre firemný blog
- popisky eshopov a produktov
- texty na sociálne média
- gramatické a štylistické korektúry
Každý remeselník má predsa vykonávať svoje remeslo.
Mnoho ľudí považuje obsahový marketing za najefektívnejší kanál marketingu. Svojho profesionálneho copywritera určite nájdete, ak hľadaniu venujete dostatok času a energie. Rovnako podstatné je aj vaše povedomie o tom, že investovať do kvalitných textov sa skutočne vyplatí, pretože náklady sa vám vrátia niekoľkonásobne.
Za guest post ďakujeme Simone z KreatívnePero.sk